Trenergy pakt door in België met separate dealershow
Trenergy pakt door in België met separate dealershow
Trenergy krijgt steeds meer vaste voet aan de grond in België en is inmiddels de grens van veertig dealers al gepasseerd. Reden genoeg om voor deze ondernemers, en potentiële geïnteresseerde retailers, een separate dealershow te organiseren.
Plaats van handeling was WATT The Firms in Gent, een verzamelgebouw van kantoren met een multifunctionele ruimte, die recentelijk dienstdeed als showroom voor Trenergy’s eerste Belgische dealershow. “We staan wel al jaren op Velofollies, maar een dealershow is toch anders dan een beurs. Daar staan we in januari ook wel weer, naast het Kwaremont Café. Daar hebben we een leuke stand met een goede aanloop, maar je hebt dan te weinig plaats om de hele collectie te laten zien en dus houd je het bij de highlights. Hier hebben we wel alles gepresenteerd,” aldus René Driessen, business controller bij AZ Import, de leverancier van Trenergy. “We hebben alle Belgische dealers uitgenodigd, maar daarnaast ook verschillende prospects op bezoek gehad, die overwegen om met ons te gaan werken. Hier staan we nu één dag en wie hier niet komt ontmoeten we wel weer op Velofollies in januari of op het B2B FESTIVAL in februari. Dus in principe zien we iedereen wel.”.
Niet veel overstock bij Trenergy
Driessen erkent dat de markt nog wel stroef is. “Wat dat betreft is het bij ons niet veel anders als bij andere bedrijven. Veel merken hebben overstock en dumpen fietsen tegen lage prijzen, soms zelfs onder kostprijs. Daar heeft iedereen last van,” stelt Driessen. “Als ze nou gewoon de prijs hanteren, die ze zouden moeten vragen dan zou dat veel beter zijn. Maar dat gebeurt helaas niet. Ze verdienen er zelf niet aan, het enige wat er gebeurt is dat ze omzet draaien om rekeningen te kunnen betalen.”
Volgens Driessen heeft AZ Import geen overdreven voorraden van Trenergy. “Natuurlijk hebben wel wat meer dan we zouden willen, maar omdat we een eigen fabriek hebben kunnen we snel schakelen. Wij hebben geen honderd duizenden fietsen op voorraad. Wij gaan gewoon door en zorgen dat onze dealers een solide merk in huis hebben. Omdat wij niet veel overstock hebben, bieden we onze fietsen gewoon tegen normale prijzen aan, want het rendement is natuurlijk ook heel belangrijk. Niet alleen voor ons, maar ook voor de dealers.”
Upgrades, meer Bosch en een Limited Edition
Wat betreft de vernieuwingen in de collectie wijst Driessen erop dat Trenergy het aantal modellen met een Bosch-aandrijving uitgebreid heeft op de Advance modellen, die nu al uitgeleverd kunnen worden met Active Line Plus. Begin volgend jaar komt er nog een Advance in een derde witte kleur bij.
Verder heeft de Montes, een model met een accu in de drager, een facelift gekregen. De Sportive, uitgerust met een krachtige 80Nm Motinova Pegasi motor, heeft een robuustere variant erbij gekregen met een dikker frame, dikkere banden, sportief stuur en een Shimano Nexus 8-naaf. Die zal in het voorjaar van 2025 leverbaar zijn.
De Trenergy E-Relax Pro heeft ook een upgrade gekregen. Niet alleen in de vorm van een nieuw frame en een robuuste drageraccu, maar vanwege deze wijzigingen ook een nieuwe naam. Met ingang van volgend jaar is Silves de nieuwe naam van het instapmodel van Trenergy en kan geleverd worden met Shimano Nexus 3 of Nexus 7.
Tot slot presenteerde Trenergy ook nog een Limited Edition van de Performance Belt, die van een Bafang M420 motor en een 720 Wh-accu voorzien is en voor € 2999 in de markt gezet wordt in zilvergrijs of wit.