Trenergy vergroot focus op communicatie

Trenergy vergroot focus op communicatie

Omdat goede communicatie cruciaal is in een optimale samenwerking met dealers zal dit komend jaar bij AZ Import een speerpunt zijn voor hun elektrische fietsen merk Trenergy. Zij hebben besloten hun communicatie op tal van punten verder te optimaliseren.

nieuwsfiets-nieuws-trenergy-vergroot-focus-op-communicatie

Wij proberen altijd de beste producten en service te leveren. Echter, wij beseffen ook dat er altijd ruimte is voor verbetering. Die mening is Maik Coobs, marketeer bij AZ-Import, ook toegedaan. “Door middel van een enquête hebben we bij ons dealernetwerk geïnformeerd op welke punten we onszelf kunnen verbeteren. De punten die naar voren kwamen waren kwaliteitsverbetering van onze e-bikes en het optimaliseren van onze communicatiestromen. En we hebben ook echt wel nieuws te communiceren. Bijvoorbeeld de doorontwikkeling van onze fietsen, met als doel het verbeteren van de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze e-bikes. Een aantal medewerkers is afgereisd naar onze fabriek in Portugal om bij te dragen aan het optimaliseren van de kwaliteit van onze ebikes,” licht Coobs toe. “Ondernemers bellen ons en willen gehoord worden, dat deden we natuurlijk altijd al, maar het draait ook om de website. Onze portal is momenteel niet echt optimaal, daarom zal aankomend jaar ook focus worden gelegd op het vernieuwen van onze website, waarin dealers makkelijker hun weg kunnen vinden en die veel efficiënter en sneller zal werken. Zowel voor de dealers als onszelf.”

nieuwsfiets-nieuws-trenergy-vergroot-focus-op-communicatie

 

De nieuwe website, zal naar verwachting meer visuele content gaan bevatten, zodat de beleving die Trenergy zowel consumenten als dealers wilt meegeven zo optimaal mogelijk wordt overgebracht. “De portal zal beter ingericht worden, waardoor deze sneller en makkelijker doorzoekbaar wordt. Door een goede connectie met ons systeem zal die altijd actuele informatie geven,” vervolgt Coobs. “Onze dealer kan daar voor alles terecht. Niet alleen om de beschikbaarheid van fietsen te checken, maar ook om onze brochure te downloaden of garanties af te wikkelen. Ze kunnen daar alles terugvinden, dat is het doel.”

Trenergy brochure professioneel aangepakt

Behalve sales is Coobs ook betrokken bij de marketingactiviteiten rondom Trenergy, die de komende tijd verder geïntensiveerd worden. Er is nu meer aandacht voor berichtgeving op social media, die effectiever opgepakt gaat worden. “Als mensen iets posten, bijvoorbeeld via Google Reviews, dan reageren we daar zo snel mogelijk op,” laat Coobs weten.

De afgelopen tijd is er ook veel energie gestoken in de nieuwe brochure van Trenergy, waarmee ze nu klaar zijn voor komend seizoen. “Dat hebben we nu een stuk professioneler aangepakt. We hebben hier een selectie van fotografen gehad, waarvan we bekeken hebben of het klikte en hoeverre ze snapten wat wij willen met de foto’s,” licht Coobs toe. Het uiteindelijke doel was om de fietsen op de best mogelijke manier in beeld te brengen. “Naar aanleiding daarvan hebben we uiteindelijk een keuze gemaakt. We hebben verder aangegeven dat we meer diversiteit willen, zodat we meer fotomodellen tot onze beschikking hadden voor meer afwisseling.”

nieuwsfiets-nieuws-trenergy-vergroot-focus-op-communicatie

 

Het was belangrijk dat de fotomodellen een goede interactie met elkaar en met de fietsen hadden en dat de foto’s kleurrijk zouden worden. Ook heeft de focus gelegen op het vinden van meerdere geschikte fotoshoot locaties, die vooraf bezocht zijn. De gemaakte sfeerfoto’s komen niet alleen tot z’n recht in de nieuwe brochure, maar ook op overige promotiematerialen. “We merken dat daar veel vraag naar is bij onze dealers. Daar gaan we mooie dingen voor maken. Aan alles is gedacht,” zegt Coobs. Daarnaast hebben we close-ups gemaakt van onderdelen en accessoires, zodat consumenten een beter beeld krijgen van wat er op de fietsen zit. Dat hadden we in het verleden ook niet. Daar proberen nu wat vernieuwender te zijn.”

Alleen online informeren is geen optie

Het eindresultaat is een chique brochure vol beleving, van stevig papier met een gelijmde rug, die een goede eerste indruk achterlaat bij oriënterende consumenten in de winkel. De brochure is strak en modern vormgegeven en de QR-codes leiden de klanten naar de productinformatie van die specifieke Trenergy e-bike. Het boekwerk hebben ze bewust laten drukken bij een lokale drukkerij, enerzijds om snel te kunnen schakelen, anderzijds om het lokale bedrijfsleven te supporten. De distributie van de eerste brochures zal in het eerste kwartaal 2023 gebeuren door de accountmanagers van Trenergy. Coobs is ervan overtuigd dat een geprinte brochure nog steeds belangrijk is. “We zijn ervan overtuigd dat het kunnen meegeven van een tastbare brochure nog steeds bijdraagt in het verkoopproces. Vooral bij de oudere doelgroep, die met online-informatie vaak wat minder goed uit de voeten kan. Daarnaast helpt het gewoon bij de verkoop. Alleen maar online informeren is voor ons geen optie, temeer ook omdat dealers er gewoon naar vragen.”